lördag 2 februari 2019

2018


För några år sedan konstaterade jag att det här med att få barn inverkade menlig på mitt filmtittande. Nu kan jag konstatera att skilja sig innebär att filmtittandet har gått upp igen. Under 2018 har jag skrivit om 100 (!) filmer på den här bloggen, varav 69 var på Blu-ray, 29 på DVD och 2 biobesök. Det innebär att jag ligger på ungefär två filmer i veckan vilket är en ok nivå (jag vill dock inte ligga lägre än så).

Bästa nya filmen jag sett var Dunkirk där jag undrar om den faktiskt kanske förtjänar högsta betyg? Andra bra nya filmer som förtjänar ett omnämnande är Avengers – Infinity War, The EndlessLife, Okänd soldat och War for Planet of the Apes.

De två biobesöken var för övrigt två Star Wars-filmer, först Episode VIII och sen Solo. Under året drog jag igång ett Ingmar Bergman-projekt som har tagit lite stopp. (Får se om jag ska avsluta i och med att jag blev klar med 70-talet eller om det ska fortsätta?) Såg förresten klart Steven Spielberg - Director's Collection samt några riktigt bra dokumentärer: Shoah, Planet Earth II och Blue Planet II.

2019 då? Det finns framförallt två saker jag ser fram emot: Star Wars – Episode IX och åttonde och sista säsongen av Game of Thrones!

Inga kommentarer: