lördag 13 mars 2021

2020

2019 var jag bara bekymrad över att jag bara kom upp i 55. 2020 slutar på 27 (19 Blu-ray, 6 DVD och 2 bio)… Om jag var bekymrad då borde jag väl vara det nu?! För siffran i sig och för att 2020 väl var året då man verkligen satt hemma och kollade film!? Tydligen inte. Snarare tror jag helt enkelt att det är så att mitt intresse för film har minskat. Det är fortfarande något jag älskar och ägnar mycket tid och energi åt, men helt enkelt inte lika mycket.

Den största händelsen 2020 är att Hemmakväll i höstas slutade med hyrfilm. Dom var sist ut och det var bara en tidsfråga, men ändå. Jag har hyrt film i butik de senaste 30 åren så det här är onekligen en milstolpe.

Största händelserna för mig 2020 var väl att jag avslutade Game of Thrones samt såg Star Wars – Episode IX – The Rise of Skywalker, på bio och på Blu-ray. Samt, såklart, att jag gick på bio för första gången med mina döttrar (Spies in Disguise).

Bästa nya filmer jag såg var Joker och The Lighthouse. Bästa serie var Watchmen.

Inga kommentarer: