fredag 29 december 2017

Two for the Money


[För en tid kommer jag befinna mig på en plats där jag inte har något som helst att säga till om i fråga om filmval. Vilket innebär att det kommer bli en del filmer som jag aldrig hade valt om jag hade fått bestämma. Eventuellt extramaterial kommer jag inte ha möjlighet att ta del av.]

I Two for the Money (2005) spelar Matthew McConaughey en f.d. amerikansk fotbollsspelare som hankar sig fram på att sälja tips på utgången av matcher. Han har talang och en spelmogul spelad av Al Pacino tar honom under sina vingar. Upplägget har rätt stora likheter med Wall Street. Det är hårda män, hårda ord och mycket pengar i rullning. Har man svårt med att Al Pacino ibland tenderar att spela över så har man nog lite svårt för hans rolltolkning i Two for the Money (vars svenska titel för övrigt är For the Money...). Det hela är bra men inte på något vis fantastiskt.

:-I

Inga kommentarer: