måndag 31 augusti 2015

The Ultimate Guide to Vintage Star Wars Action Figures 1977-1985


Efter att ha sett Plastic Galaxy – The Story of Star Wars Toys så passade det bra att följa upp med en bok i samma ämne. Titeln på The Ultimate Guide to Vintage Star Wars Action Figures 1977-1985 från 2014 är väl tämligen självförklarande? Det är faktiskt den tredje boken om Star Wars figurer som jag har i min samling (den senaste jag plöjde var Star Wars – The Ultimate Action Figure Collection).

Det som är kul med den här boken är att den enbart tar upp de klassiska figurerna och därmed finns utrymme för extra detaljer. Det som är mindre kul är att ganska mycket text ägnas åt biografiska delar för figurerna och det är tämligen ointressant. Det jag är intresserad av är varför figuren ser ut som den gör och hur tillverkaren tänkte. Å andra sidan finns gott om sådan information också så på det hela är jag nöjd!

:-)

Inga kommentarer: