torsdag 27 september 2012

Robot Chicken - Star Wars - III


Jag kämpade ju med Star Wars boxen och blev klar tidigare i år. Min plan var att i samband med det ta mig igenom de Star Wars-grejer som jag har osedda och olästa och sen var jag klar med Star Wars för den här gången. Så blev inte riktigt fallet så jag gör nu en sista insats och tar tag i de sista bitarna.

Jag har gillat de första två Robot Chicken - Star Wars, den första lite mer än den andra. Därför är det trist att konstatera att den tredje är klart sämre. Men det är väl lite så, hur många skämt går det att göra på ämnet? Alltså, vissa sketcher på den här är väldigt kul. Men generellt känns det rätt trött tyvärr. Det är dags att lägga ner den här serien.

Det ingår rätt mycket bonusmaterial. Bl.a. hela fyra kommentarspår men jag får erkänna att jag hoppade dessa. Det roligaste är sekvensen när dom träffar George Lucas på Skywalker Ranch och sitter och snackar. Jag har kastat mycket skit på Lucas på grund av allt dumt han säger. Men i den här sekvensen är han faktiskt väldigt rolig och verkar besitta en stor portion självdistans!

:-(

Inga kommentarer: