torsdag 26 december 2019

X-Men – Dark Phoenix


Jag tycker att jag hänger med hyfsat när det gäller alla turer med reboots och prequels etc. vad gäller Marvel (och för all del DC, men där är det inte så mycket att hålla reda på). Dock får jag lov att erkänna att jag fullständigt tappat greppet vad gäller X-Men. Jag vet inte vad som är vad och hur det som är förhåller sig till det som varit? Jag har nog inte ens sett allt, tror jag? Vet bara att jag gillade Logan.

Hur som helst, här kommer X-Men – Dark Phoenix (2019), som alltså inte är en del av Marvel Cinematic Universe. Grejen är att Jean Grey/Phoenix/Dark Phoenix alltid var något av en favorit när jag läste serierna i tonåren. Att jag just därför skulle gilla filmen lite extra är dock ingen garanti, snarare kan det nog riskera bli tvärt om. Men med det sagt är den här filmen inte dum alls! Den sticker ut från de gängse superfilmerna, det känns som att den har ett annat djup (notera: den är inte djup i sig utan i jämförelse med andra superhjältefilmer). Här är jag antagligen något för generös med betygsättningen men som sagt, det hela är inte så illa!

Såg inte extramaterialet.

:-)

Inga kommentarer: