fredag 29 juni 2018

Borg


Är lite för ung för att ha upplevt Björn Borgs glansdagar. Istället är jag uppväxt med stjärnan Björn Borg och istället för tennismatcher associerar jag hans namn snarare med Monaco, kokain och Friends in Need, vilket kanske inte är så rättvist?

När jag sitter och tittar Borg och (2017) iscensättningen av matchen mellan Borg och McEnroe slår det mig att jag inte har någon aning om vem som kommer att vinna? Vilket såklart ökar på spänningshalten. Men även för den som känner till utgången inbillar jag mig att Borg är sevärd. Just eftersom att den på ett så skickligt vis gestaltar denna urladdning på tennisplan. Vilket är ett gott betyg eftersom det kommer från en som inte är det minsta intresserad av tennis. Tillbakablickarna på Borgs uppväxt når inte upp till samma nivå men är ändå intressanta och välspelade. När jag hyrde Borg hade jag hoppats på en smula allmänbildning och jag konstaterar nöjt att filmen utöver det även bjuder på underhållning!

Det ingår lite intervjuer med skådisarna. Kan dock inte låta bli att tänka att det hade varit intressant att höra Borg och McEnroe kommentera det hela.

:-)

Inga kommentarer: