tisdag 11 april 2017

Exodus - God and Kings


Extremt dålig aktivitet på bloggen vilket främst flytt. Fysisk sådan. Fritid både före och efter flytten gått åt till annat än att titta på film. Vilket alltså har medfört att för första gången på över tio års tid har det passerat en hel kalendermånad utan inlägg... Men nu ska det bli bättring!

Exodus - God and Kings  (2014). Tja… Snark… Christian Bale som Moses, regisserat av Ridley Scott… På förhand känns det hela jättetrött. Att jag ens ser filmen beror på att jag för ett bra tag sen fick med mig denna Blu-ray som ex-renal. Samt förstås att man vill se allt av Ridley Scott, såklart. Grejen är att jag rent principiellt är FÖR filmatisering av bibliska sagor och annat. Eftersom dessa utsagor berättar något om vilka vi är och vad vi har trott och tror idag. Oavsett utförande blir det åtminstone något sånär allmänbildande. Med det sagt konstaterar jag ändå att Exodus - God and Kings är exakt så ointressant och poänglös som man kunde befara. Varför finns den här filmen, vem är målgruppen? Totalt obegripligt.

Det medföljer ett kommentarspår med regissör och manusförfattare och Ridley Scott har som vanligt mycket att säga. Det medföljer även lite annat interaktivt bonusmaterial.

:-=

Inga kommentarer: