lördag 30 april 2016

Star Wars – The Force Awakens – Steelbook edition


Så är den här, årets mest efterlängtade släpp: Star Wars – The Force Awakens (2015)! Om själva filmen har jag inget att tillägga utöver vad jag redan sagt om bioversionen.

En sak som slog mig i efterhand var föresten att den inte är i 3D på Blu-ray. Jag hade tagit det för självklart och det var först när jag fick filmen i handen som jag noterade detta faktum. Inte för att jag saknar 3D, men ändå.

Istället för den vanliga utgåvan satsade jag på en plåtlåda vilket känns helt rätt. Motivet på framsidan är läckert i all sin enkelhet. Tyvärr är det ett tryck på Captain Phasma på baksidan vilket direkt gör att omslaget känns lite mer barnsligt. Jag hade föredragit en helt svart baksida eller dylikt. Extramaterialet är tyvärr något av en besvikelse. Det består av en dokumentär på en dryg timme som förvisso är trevlig men ändå rätt fattig. Utöver det lite smågrejer samt bortklippta scener på ungefär en timme till. Samma sak där: Trevligt men man vill ju ha mer! Vilket jag räknar med på en kommande 3D utgåva med extra allt?

:-)

Inga kommentarer: