tisdag 23 april 2013

Hobbit - En oväntad resa


Jag vidhåller mina åsikter som jag hade om The Hobbit (2012) efter att ha sett den på bio. Men hur är då filmen i 2D, i 30 FPS? Tja, den ser faktiskt bättre ut. Inga irritationsmoment och bilden är i princip felfri. Vilket såklart är min subjektiva uppfattning.

Så vilken version av The Hobbit slog jag till på? Ingen alls faktiskt utan jag hyrde den enkla. Någon gång kan jag tänka mig att köpa filmerna, absolut. Men det blir den feta boxen med förlängda versioner och mycket extramaterial någon gång i framtiden. Jag är nämligen inte intresserad att köpa om de här filmerna gång på gång. Det tråkiga med hyrversionen var att den till skillnad från den enkla köpversionen inte innehöll något extramaterial, alls. Köpversionen har åtminstone 2 timmar med ”videobloggar”. (Det där med "2-disc" på bilden ovan stämmer alltså inte på hyrversionen.)"

:-I

Inga kommentarer: