torsdag 29 december 2011

Wild Man Blues


Wild man blues (1997) är en dokumentär som följer Woody Allen på en europaturné med ett jazzband där han spelar klarinett. Hur kul låter det? Faktum är att jag såg filmen för kanske tio år sen, tyckte den var hur bra som helst och har beklagat mig över att den inte funnits på DVD. Därför blev jag väldigt nöjd när jag för någon månad sen såg att den numera finns. Äntligen!

De musikaliska inslagen är tämligen ointressanta. Däremot är det helt underbart att följa Woody i främmande länder med alla hans nojor och sarkasmer. Frugan påpekade att hon till nästan 100% känner igen mig och jag... förnekar inte! Givetvis spelar han lite rollen som sig själv men det är inget som förtar. Resultatet är fantastiskt underhållande!

Det ingår inte något extramaterial.

:-)

Inga kommentarer: