söndag 4 september 2011

Star Wars Blu-ray


Som sagt är Star wars på Blu-ray det i filmväg som jag mest av allt skulle kunna se fram emot. Av allt. Det enda som krävs är att man släpper originalversionerna av filmerna. Svårare än så skulle det inte vara.

Att det inte kommer att ske vet vi dock. Lucas sa att det var specialversionerna som skulle släppas på Blu-ray vilket jag starkt ifrågasatte och nu har det visat sig att jag givetvis hade rätt. Istället har det i dagarna visat sig att Lucas återigen har manipulerat filmerna och att vi nu fått ytterligare en variant på filmerna, en variant som jag helt enkelt väljer att kalla Blu-ray versionerna.

Jag har försökt behärska mig, jag har försökt att intala mig själv att oavsett vilken väg Lucas skulle välja med Blu-ray så kommer jag att bli besviken. Just detta var min slutsats när jag tidigare gick igenom filmernas olika versioner. Men jag kan ändå inte låta bli att bli lätt vansinnig! Dock, först en brasklapp: Jag har inte sett filmerna ännu, de släpps om tio dagar. Det jag refererar till är andrahandsinformation som läckt ut. Inte för att jag betvivlar den, men ändå. Jag hade blivit mindre irriterad om man helt enkelt hade valt att ge ut DVD-versionerna i HD. Men om man nu ändå ska gå in och peta i filmerna och t.ex. förstora porten till Jabbas palats (varför man nu ska göra det???) kan man då inte samtidigt ta och rätta till såna saker som rosa ljussablar? Nejdå, givetvis inte... Fortsättning följer!

Inga kommentarer: