onsdag 29 augusti 2007

Annie Hall


Ligger lite efter och måste skynda på nu…

Annie Hall var en (om jag får säga det själv) perfekt bröllopspresent till frugan! Det är en gammal favorit jag sett jag vet inte hur många gånger men som hittills saknats i vårt hem. Såg nu om den på kvällen på bröllopsdagen och den är ju precis så där bra som man vill minnas! Kan inte riktigt bestämma mig för om Manhattan eller Annie Hall är min favorit Woody Allen? När man sett en utav dom brukar det vara just den som är bäst, då. Så just nu är alltså Annie Hall nummer ett! I den här rollen är Woody Allen exakt den Woody Allen som man förknippar honom med och som publiken lite för ofta kräver att han ska göra om och om igen. Vilket såklart inte är så konstigt med tanke på hur otroligt rolig och bra han är här! Dessutom är det läskigt att konstatera hur pass lik han är mig själv när det gäller nervositet, defaitism och förakt. Sammanträffande eller har min personlighet formats av för många Woody Allen filmer? Hur som helst är Annie Hall en av de bästa komedier som någonsin gjorts, en riktig klassiker!

:-D

Inga kommentarer: