måndag 4 juni 2018

The Lost World – Jurrasic Park


Jag har investerat i Steven Spielberg - Director's Collection, en box med åtta filmer regisserade av Spielberg. Precis som med Hitchcock – The Masterpiece Collection kommer jag inte att recensera hela boxen på ett bräde utan recensera filmerna var för sig. Normalt brukar jag recensera en hel box i ett inlägg men när det gäller som här mer omfattande boxarna gör jag av praktiska skäl ett undantag och delar upp den i flera inlägg. Min plan är att se filmerna i denna box i kronologisk ordning.

The Lost World – Jurassic Park (1997) har en otacksam roll. Föregångaren, Jurrasic Park, var ju en milstolpe och efterföljaren Jurassic Park 3 var gränslöst usel (jag har nog inte ens sett hela?). Grejen är dock att The Lost World – Jurassic Park inte är så himla dum. Tämligen ointressant, javisst, och onödig i största allmänhet, absolut. Men ändå en rätt underhållande bagatell, Spielberg-light.

Extramaterialet är omfattande. Det finns en massa dokumentärer, både relativt nyproducerade samt även gammalt från en äldre utgåva. Föredömligt!

:-I

Inga kommentarer: