tisdag 29 mars 2016

Mad Men – Säsong 7



I drygt sju års tid har jag levt med Mad Men. Faktum är att det var Frugan som började följa den första säsongen när serien inte alls hade slagit igenom på bred front utan istället var relativt okänd men tokhyllad.

Den sista säsongen delades av oklar anledning upp i två delar där de första sju avsnitten sändes 2014 och de sista under 2015. Detta har medförd eller kanske snarare möjliggjort att säsongen har släppts i två separata omgångar. Vi såg dom dock i ett svep.

Mad Men har aldrig varit min absoluta favoritserie även om jag alltid tyckt att den varit mycket bra! Enligt min uppfattning peakade serien i fjärde säsongen och i och med den sjätte säsongen kändes det definitivt som att det var dags att avsluta även om den fortfarande var bra. Det som känns lite trist är att den sista, sjunde, säsongen har ett kvalitetsmässigt glapp jämfört med alla tidigare. Det är mer utflippat än nånsin och försöket att knyta ihop alla säckar fungerar inte fullt ut. Vissa delar är fortfarande mycket bra men vissa undrar man hur dom egentligen har tänkt? Jag får försöka att glömma det och istället tänka på all glädje som Mad Men skänkt mig de senaste sju åren!

Länkar till mina inlägg om första, andra, tredje, fjärde, femte och sjätte säsongerna.

:-I

Inga kommentarer: