söndag 10 augusti 2014

300 – Rise of an Empire (3D)


Det känns galet att det är hela sju år sen jag roades av den korkade men stentuffa 300. Nu är det dags för uppföljaren 300 – Rise of an Empire (2014). Som rent kronologiskt utspelas både före-, under- och efter de händelser som skildras i 300. Filmens skala känns större och den största skillnaden är att den främst utspelas till sjöss. Den tar efter föregångaren i mycket men lyckas sällan återskapa den där sköna känslan som ändå gjorde att jag gillade. Det känns istället mest som att någon försökt göra en kopia av 300 och som fastnade i det istället för att skapa något nytt och intressant.

Japp, jag pröjsade för 3D-versionen när jag ändå hade bestämt mig för ett köp. Det är lite, lite kul med 3D men jag är som sagt inget stort fan. Extramaterialet på cirka en timme kunde man lika gärna klara sig utan.

:-(

Inga kommentarer: